SETMANA 7 (del 25 al 29 de maig)

Hola famílies,

Encetem la darrera setmana del mes de maig i aquestes són les tasques que us proposem:

LLENGUA CATALANA

Us convidem a inventar-vos i fer un cal·ligrama i quan el tingueu feu-hi una foto o escanejeu-lo i envieu-lo al correu de l'aula:


LENGUA CASTELLANA

Esta semana haremos la comprensión lectora un poco distinta, ya que vais a contestar mediante un cuestionario Quizziz, que ya conocéis. Así que leed atentamente el texto que os adjunto a continuación:


Ahora responded las preguntas del Quizziz:

Comprensión lectora
Si os pidiese el código de Quizziz es el 8293090. ¡Lo podéis repetir tantas veces como queráis!

¡Adelante y buen trabajo, sé que podéis hacerlo perfecto!


MATEMÀTIQUES

Us fem dues propostes. La primera és fer un repàs d'operacions:


Amb la segona seguirem treballant els gràfics de barres:


MEDI

Aquesta setmana tanquem el tema dels animals vertebrats. Us presentem ara un parell de vídeos per tal que conegueu millor els peixos:



i els ocells:


Després, com hem fet les darreres setmanes, podreu respondre el Kahoot:

Ocells i peixos
Segur que ho fareu molt bé!

MÚSICA


Aquesta setmana continuem amb els ritmes. Aquest cop, però, els haureu d’endevinar. Heu d'escriure els ritmes correctes, només els que han sonat, en un full i enviar una foto.

Bona sort!


I recordeu anar acabant d'estudiar i practicar la cançó "No ens desdibuixeu":



EDUCACIÓ FÍSICA

El repte d’aquesta setmana es un repte de coordinació. Hi ha moviments que quan els fem per separat ens semblen senzills, però... Quan els hem de combinar la cosa es complica!
Aquesta és l'activitat que heu de retornar: 



Si voleu, per anar entrenant, podeu provar aquest repte que és una mica més senzill:



Que vagi molt bé!


VALORS/RELIGIÓ

Potser heu sentit a les notícies que aquest any s’havien de celebrar els Jocs Olímpics a la ciutat de Tokio (Japó), però que per culpa de la pandèmia de la COVID-19, s’han ajornat fins l’any que ve.
Saps qui era Pierre de Coubertin? Fou el fundador dels Jocs Olímpics moderns l’any 1896 a Atenes. Mira aquest petit vídeo sobre l’inici dels Jocs Olímpics: 





Pierre de Coubertin era un pedagog i educador que confiava en la capacitat educativa, personal i social de l’esport, però tenia una mentalitat força diferent a la que tenim avui en dia! Llegeix les següents frases de Pierre de Coubertin i digues si hi estàs d’acord o no i justifica el perquè sí o perquè no:

Penso que l’esport Olímpic contribueix a la pau mundial, a l'entesa dels pobles i a la seva amistat.


Admiro institucions dedicades a l’esport com el gimnàs , que són una manera de contacte i enteniment.


L’esport és un desig de progrés i es defineix per la voluntat, continuïtat, perfeccionament i intensitat.


Coubertin volia que l’esport fos considerat com una religió. Glorificava l’esportista o atleta individual i pensava que les dones no tenien cabuda en l’esport.


No era partidari d’incloure esports d’equip en els Jocs i defensava la participació individual.


Creia que l’esport és un model perfecte de democràcia, on no hi ha injustícies ni privilegis, i on gràcies a l’esforç i al talent s’assolien els triomfs.



Segur que saps que els Jocs Olímpics es fan cada quatre anys, però el que potser alguns no saps és que l’endemà d’acabar-se els Jocs Olímpics comencen els Jocs Paralímpics!
Saps què són els Jocs Paralímpics? Els Jocs Paralímpics són els Jocs Olímpics per a les persones que tenen una discapacitat física, per exemple, persones que van amb cadira de rodes, persones cegues, etc.
Si en voleu saber una mica més mireu-vos aquest vídeo tant interessant:



Ara et proposo un repte:
Hauràs de buscar informació sobre 3 medallistes paralímpics i omplir aquesta taula:


Nom de l’esportista
Esport
Què ens pots explicar d’ell/a? D’on és?
Quina discapacitat té? Hi ha res que t’hagi semblat molt interessant?
1



2



3





ENGLISH

La proposta d'anglès la trobaràs fent clic a l'enllaç o a la imatge que hi ha tot seguit:


Que passeu una setmana genial!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada